גידול דגי נוי טרופיים – איך הופכים את זה לעסק?

אוהבים דגים? מרתק אתכם לעסוק בזה ולגדל דגי נוי טרופים יחודיים למטרות עסקיות? הכנו לפניכם תוכנית עסקית למגדלי דגים. במדריך שלפניכם תוכלו לקבל רעיונות ולהבין כיצד עושים את זה נכון!

תקציר מנהלים – החברה

חברת PTF הם מגדלי דגי ציקלידים (אמנון טרופי), יספקו דגים טרופיים שקשה למצוא לאקוורלים שאין להם גישה לדגים אלה דרך חנויות חיות מחמד מקומיות. PTF תשלח דגים חיים לדלתות לקוחותיה בכל מקום ביבשת ארצות הברית תוך יום עד יומיים. PTF תספק דגים גם לקמעונאים של דגים טרופיים באזור המקומי. PTF תספק נוחות ומגוון שלא נמצא בתעשיית מכירת הדגים הטרופיים המסורתית.

נכסי PTF יורכבו משוקתות השקיה לבעלי חיים ואקווריומים. האקווריומים והשוקתות יהיו סגורות בתוך מבנה פלדה מבודד.

**תוכלו למצוא מדריך לבניית תוכנית עסקית גם בקישור הבא ←

המוצר


PTF יספקו דגים טרופיים נדירים ממשפחת ציקלידים (אמנון). דגים אלו ידועים במראהם הצבעוני ובהתנהגותם המעניינת והאגרסיבית. עד 30 מיני ציקלידים נפרדים יגדל על ידי PTF, בנוסף PTF תייבא דגים שאינם מתרבים בקלות בשבי.

כאשר PTF תגדל אנו מתכננים להציע צמחים חיים, סוגים נוספים של ציקלידים יוצאי דופן, מינים שזה עתה התגלו של שפמנון דרום אמריקאי, ואולי כמה ממיני הציקלידים הנפוצים יותר. איננו מתכננים להציע מכירות מחוץ לארה"ב.

Photo by Fahad AlAni on Pexels.com

השוק


מחקרים הראו שגידול דגים היא התחביב השני הפופולרי ביותר (אחרי צילום) בארה"ב. אנו מעריכים באופן שמרני כי עד סוף השנה יהיו כ -7 מיליון משתמשי אינטרנט המתגוררים ביבשת ארה"ב ומחזיקים באקווריום. אנו מעריכים כי 5% (350,000) מהמשתמשים הללו יצפו באתר שלנו בעוד שנה וכי 2.5% (8,750) מאותם לקוחות פוטנציאליים יקנו דגים.

מה שיוצר הזדמנות כזו עבור PTF הוא שלרוב האנשים אין גישה לחנויות דגים קמעונאיות שנושאות באופן קבוע מספר רב של מינים שונים של ציקלידים. כמה מהציקלידים היפים והמעניינים ביותר לא ניתן למצוא בכלל בחנויות אלה. יתר על כן, למוכרי הדגים המקוונים הנוכחיים אין כל מידע על רקע ודרישות הטיפול בדגים שהם מוכרים. PTF יציע גם מידע על המינים שאנו נושאים וגם היכולת להזמין את הדגים הנחקרים מבלי להיכנס לאתר אחר. PTF תפעל בשוק נישה בו נאמנות לקוחות מבוססת מספקת יתרון תחרותי משמעותי. על ידי מתן אתר מקיף, PTF מצפה ליצור חוויה חד פעמית שתעודד את נאמנות הלקוחות שהחברה זקוקה לה.

החברה תתמקד בשני פלחי שוק בענף חובבי הדגים. מדובר במכירות ישירות מקוונות לאספי דגים טרופיים וקמעונאים דגים באזור המקומי של החברה. פלח השוק הגדול ביותר של PTF יהיה משתמשי אינטרנט המתגוררים ביבשת ארה"ב ומחזיקים באקווריום.

תחזיות פיננסיות


עלויות ההקמה שלנו כוללות הוצאות על הבניין ועל ציוד. עלויות ההקמה ימומנו על ידי משקיע, הלוואה בנקאית והשקעת בעלים קטנה של מלאי וציוד ראשוני.

אנו מצפים להשיג את יעד המכירות האולטימטיבי שלנו בחודשים הראשונים של 2005, כאשר מלאי הרבייה שלנו יגיע לבשלות מרבית. אנו צופים רווחיות גבוהה מהמיזם הזה בגלל מרווחים גבוהים ומחזור מלאי הגלום בענף.

1.1 מטרות


היעדים החשובים ביותר של PTF הם:

  • למצוא שירות משלוחים מהיר ואמין.
  • מכירות של 10,000 דולר לחודש.
  • שמור על יחס מחזור מלאי של שש.
Photo by Francesco Ungaro on Pexels.com


1.2 שליחות

PTF יספקו דגים טרופיים שקשה למצוא מהמשפחה המדעית ציקילידים לאקווריסטים שאין להם גישה לדגים אלה דרך חנויות חיות מחמד מקומיות. עד 30 מיני ציקלידים נפרדים יגדל על ידי PTF, בנוסף PTF יבוא דגים שאינם מתרבים בקלות בשבי. PTF תשלח דגים חיים לדלתות לקוחותיה בכל מקום ביבשת ארצות הברית תוך יום עד יומיים. PTF תספק דגים גם לקמעונאים של דגים טרופיים הנמצאים בטווח של 100 קילומטרים ממרכז הרבייה. PTF תספק נוחות ומגוון שלא נמצא בתעשיית מכירת הדגים הטרופיים המסורתית.

1.3 מפתחות להצלחה

  • מגדלים ביעילות כמה מינים של דגים טרופיים.
  • העבירו את הדגים במהירות ובאמינות ללקוחות.
  • לפתח מוניטין חזק בקהילת שמירת הדגים.
  • ודא שכל מנועי החיפוש הגדולים מקשרים לאתר שלנו.

סיכום החברה


PTF יהיו עסק לגידול דגים טרופיים בבעלות פרטית. אנו מציעים מיני ציקלידים נדירים ללקוחות ברחבי הארץ. ללקוחותינו אין גישה למינים שאנו מציעים דרך חנויות הדגים המקומיות שלהם.

PTF יכללו שמונים שוקות השקיה לבעלי חיים וארבעים 40 אקווריומים; בהיקף כולל של 13,600 ליטרים של מים. המכלים והשוקת יוחלט על ידי מבנה פלדה מבודד הבנוי על גבי לוח בטון. מלאי רבייה ישוכנו בתוך שוקת 150 הגלונים, ביציות מופרות יועברו מהשקעים לאקווריומים של 40 גלונים לפני הבקיעה ברוב המקרים. מיקום העסק לא נקבע.

2.1 סיכום הסטארט אפ


עלויות ההקמה שלנו כוללות הוצאות לרכישת הבניין ולציוד הוצאות. עלויות ההקמה ימומנו על ידי משקיע אנג'ל, הלוואה בנקאית והשקעת בעלים קטנה של מלאי וציוד ראשוני.

מוצרים


PTF יספקו דגים טרופיים נדירים מהציקלידים המשפחתיים. דגים אלה ידועים במראהם הצבעוני ובהתנהגותם המעניינת והתוקפנית. הדג יימכר כצעירים, באורך שבין אחד לארבעה סנטימטרים. כבוגרים שחלק מהמינים הללו יכולים לגדול כמעט שני מטרים, המבוגר הממוצע יהיה באורך של שמונה עד עשרה סנטימטרים. המשלוח של ציקלידים בגודל מבוגר אינו מעשי בשל גודלם.

Photo by Emir Kaan Okutan on Pexels.com

3.1 השוואה תחרותית


ישנם עסקים אחרים ברשת המציעים דגים טרופיים וכמה ציקלידים נפוצים. ההבדל החשוב בין אותם עסקים לבין PTF הוא שיהיו לנו הציקלידים הנפוצים פחות שהאתרים האחרים לא מציעים.

למוכרי הדגים המקוונים הנוכחיים אין מידע על רקע ודרישות הטיפול בדגים שהם מוכרים. אם לקוח מעוניין לרכוש דג מסוים באופן מקוון, ייתכן שיהיה עליו להיכנס לאתר אחד כדי לקרוא על הטיפול וההתנהגות של הדגים שהם מעוניינים לרכוש, ואז ללכת לאתר אחר בכדי לרכוש את הדג. . PTF יציע גם מידע על המינים שאנו נושאים וגם היכולת להזמין את הדגים הנחקרים מבלי להיכנס לאתר אחר.

3.2 מוצרים עתידיים


כאשר PTF תגדל אנו עשויים להציע צמחים חיים, סוגים נוספים של ציקלידים יוצאי דופן, מינים שזה עתה התגלו של שפמנון דרום אמריקאי, ואולי כמה ממיני הציקלידים הנפוצים יותר.

סיכום ניתוח שוק


פלח השוק הגדול ביותר של PTF יהיה משתמשי אינטרנט המתגוררים ביבשת ארה"ב ומחזיקים באקווריום. לקוחות פוטנציאליים אחרים כוללים קמעונאים של דגים טרופיים ולקוחות תאונות. גידול דגים הוא התחביב השני הפופולרי ביותר (אחרי צילום) בארה"ב.

אנו מעריכים כי עד שנת 2003 יהיו כשבעה מיליון משתמשי אינטרנט המתגוררים ביבשת ארה"ב ומחזיקים באקווריום. זו הערכה מאוד שמרנית. אנו מעריכים כי 5% (350,000) מהמשתמשים הללו יצפו באתר שלנו בעוד שנה וכי 2.5% (8,750) מאותם לקוחות פוטנציאליים יקנו דגים.

4.1 פילוח שוק


לקוחות אינטרנט: רוב לקוחותינו יהיו משתמשי אינטרנט. במחקר מעריכים כי פלח זה מורכב משבעה מיליון משתמשי אינטרנט.
קמעונאים לדגים טרופיים: לקוחות אלה מורכבים משש חנויות דגים טרופיות הנמצאות במרחק של כ -100 קילומטרים מהעסק שלנו. בעוד שלקוחות אלה מעטים הם יקנו הרבה יותר דגים להזמנה מאשר לקוחות באינטרנט.


4.2 צורכי שוק

חובבי דגים טרופיים מחפשים מידע על מינים מסוימים ומקומות להשיג אותם. לרוב האנשים אין גישה לחנויות דגים קמעונאיות הנושאות באופן קבוע מספר רב של מיני ציקלידים שונים. כמה מהציקלידים היפים והמעניינים ביותר לא ניתן למצוא בכלל בחנויות אלה. PTF תספק מינים קשים למצוא לחובבים.
לחנויות דגים קמעונאיות אין גישה למינים שהלקוחות עשויים לבקש ו PTF מספקת. PTF תמכור את הדגים שלנו לחנויות קמעונאיות בטווח של כ- 100 מייל ממרכז הרבייה. הדג יימכר לחנויות במחירים סיטונאיים.


4.3 דפוסי תחרות וקנייה


התחרות בענף מכירת דגים מקוון מבוססת על שביעות רצון הלקוחות. אם הדג שהוזמן מגיע כמפורסם ובבריאות טובה הלקוח מרוצה. אם עסק יכול לספק בעקביות שביעות רצון לקוחות באמצעות מוצר איכותי ושירות מהיר, הצרכן יהפוך לנאמן ויראה את מחיר המוצר כמשני בחשיבותו.

Photo by Skitterphoto on Pexels.com

סיכום אסטרטגיה ויישום


PTF תשווק לחובבי דגים טרופיים המחפשים מיני ציקלידים שקשה למצוא. אנו נמכור את המוצר שלנו בעיקר דרך האינטרנט ללקוחות בארה"ב. לקוחות אלו מחפשים דוגמאות מעניינות וצבעוניות למיני ציקלידים שאינם זמינים בחנות הדגים המקומית שלהם.

האסטרטגיה שלנו היא להציע קניות חד-פעמיות לציקלידים נדירים ויוצאי דופן דרך האינטרנט. לקוחות יוכלו לעיין בדפי מידע על מין ציקלידים מסוים ואז לרכוש את הדגים.

5.1 יתרון תחרותי


היתרון התחרותי שלנו יהיה עיצוב האתר שלנו, אספקת המוצרים באתר והמגוון הרחב של משפחת הציקלידים.


5.2 תחזית מכירה


תחזית המכירות שלנו אינה מניחה שום שינוי בעלויות או במחירים, המהווה הנחה סבירה לשנים האחרונות.

אנו צופים זינוק במכירות בשנת 2005 עקב בגרות מוגברת של מלאי הרבייה שלנו. אנו צופים כי מכירותינו יגדלו באופן מתון בשנת 2006.

מכירותינו יתמתנו בחלק האחרון של השנה הראשונה בשל מכירותינו המגיעות לכושר רבייה מרבי. הקיבולת תגדל עם הזמן.

אנו מצפים שקו המוצרים ישתנה בהתאם לצרכים ולרצונות של לקוחותינו.

בהצלחה!

מאמרים אחרונים

ניווט מהיר