תוכנית עסקית לשירותי אקווריום

מאוהבים בעולם המים, הדגים, השוניות ועוד? מעוניינים להפוך את זה לעסק משלכם? המאמר הזה בדיוק עבורכם! קיבצנו לכם מדריך לתוכנית עסקית מקצועית על מיזם בשם "אקו אקווריום" שנותן שירותים שונים לאקווריומים.

בהצלחה!

תקציר מנהלים

"אקו אקווריום" הוא עסק לחובבי הדגים לבתי ספר. מטרתה העיקרית היא להציע לבעליו דרך לעסוק בתחביב מעניין ולהפוך את זה לעסק קטן במשרה חלקית כדי להעניק לה את היתרונות הכלכליים שמקבלים סטודנטים אחרים בגילה מעבודות חלקיות פחות מעניינות.

"אקו אקווריום" תנהל עבור לקוחותיה אקווריומים של מים מלוחים. אנו נעזור בכל שלב, החל מהקמת האקווריום ועד לניקויו, תחזוקתו והאכלת הדגים. תלוי בלקוח, הם יכולים ללכת צעד אחר צעד יחד איתנו, או פשוט ליהנות מהמוצר המוגמר.

השירות שלנו יכול לשמש למגוון צרכים, מאלה שמעולם לא היה להם אקווריום וזקוקים לעזרה צעד אחר צעד, וכלה במישהו מומחה אך אין לו זמן לעשות הכל. אנו נגיד ללקוחותינו את האמת ולא ניתן להם לקבל משהו שלא ישגשג בסביבת האקווריום הספציפית שלהם.

בשלבים הראשונים של העסק, הבעלים יתמקד בהצעת שירותים למשפחה וחברים. בהמשך החברה תתרחב ותציע שירותים לעסקים קטנים באזור יוג'ין, אורגון. מכיוון שמדובר בעסק תחביב קטן, הוצאות ההקמה מינימליות. סטארט-אפ ימומן באמצעות הלוואה ללא ריבית מחבר משפחה. ההלוואה תוחזר בשנה שלוש.

כפי שנכתבת בתוכנית עסקית זו, "אקו אקווריום" רשומה כראוי במדינת אורגון ומטפלת באקווריום של לקוחה הראשונה זה ארבעה חודשים.

Photo by Vural Yavas on Pexels.com

שליחות

"אקו אקווריום" הוא עסק של תחביבים שנועד לתת לבעליו דרך לפתח אקווריומים בעלי איכות סביבה, הרגישים לסכנות האקולוגיות הפוטנציאליות של תחביב האקווריום ברחבי העולם, בקנה מידה קטן המתאים לתשתית ולהישג יד של תלמיד תיכון. זה צריך להיות מהנה, מתגמל, מלא למידה, טוב ללקוחות וטוב לבעלים.

מפתחות להצלחה


לשמור על החזון של עסק תחביב במשרה חלקית, עברו רק לאט ומתאים.
היו תמיד מעודכנים בהשפעה הסביבתית של אקווריומים ביתיים ומשרדים.


יעדים

לטווח הקצר, המטרה העיקרית היא להרחיב את תחביב האקווריום שלי על ידי בנייה ותחזוקה של כמה אקווריומים מחוץ לבית שלי עם לקוחות קרובים נבחרים שיעבדו איתי בצורה ידידותית. אני לא רוצה להעמיד פנים שזה עסק במשרה מלאה עם מוטיבציות עסקיות נורמליות לחלוטין.
בטווח הארוך יותר, פתח את זה לעסק שיכול לעזור לי לפרנס את עצמי דרך התיכון והמכללה, וייצור הכנסה במשרה חלקית מתוך עשייה במשרה חלקית המתייחסת לייעוד לחילוץ.

סיכום החברה

"אקו אקווריום" תתחיל בקטן מאוד, מתוך כוונה שהוא יהיה שם בהמשך, עם כמה לקוחות עיקריים מרכזיים, כאשר הגיע הזמן לצמוח.

סיכום הסטארט אפ

יש לנו את היתרון של סטארט-אפ פשוט מאוד. אין צורך בציוד, אין שכר דירה, אפילו לא קו טלפון. מכיוון שאנחנו מתמקדים בכוונה רק בכמה לקוחות שהם חברים ובני משפחה, איננו זקוקים לספרות מכירה. העלות היא הרישום במדינת אורגון.

Photo by Valeriia Miller on Pexels.com

שירותים

"אקו אקווריום" תנהל עבור לקוחותיה אקווריומים של מים מלוחים. אנו נעזור בכל שלב, החל מהקמת האקווריום ועד לניקויו, תחזוקתו והאכלת הדגים. תלוי בלקוח, הם יכולים ללכת צעד אחר צעד יחד איתנו, או פשוט ליהנות מהמוצר המוגמר.

אנו נעזור ללקוחות בבחירות שלא יפגעו בסביבה בשום צורה שהיא. אנו מבינים שלפעמים תחביב זה עלול להזיק לשוניות שאנו מנסים לדמות. אחת המטרות העיקריות שלנו היא לעזור ללקוחותינו להבין זאת ולבחור תושבים ידידותיים לשונית.

על הלקוח לשלם עבור ציוד, אספקה ​​ותושבים, ישירות באמצעות הספק, באמצעות כרטיסי האשראי או חשבונותיהם אצל קמעונאים מקומיים. אנחנו לא הולכים לקנות ולמכור, אלא רק רכישות ישירות.

אנו נתמקד במיכלי מים מלוחים בלבד. מיכלי מים מתוקים קלים יותר ודורשים פחות תחזוקה. מי מלח מנצלים את מה שאנחנו יודעים לעשות. יתר על כן, למיכלי מים מלוחים יש סיכוי גבוה יותר לקבל תכונות, צבעים וויזואליות המשפרים את מראה המשרד.

אנו נתאים אישית את האקווריום כך שיתאים לתקציב הלקוח. אנו נעזור ללקוחותינו להחליט אם הם רוצים מיכל דגים בלבד או שונית, בעוד שאנו שמים דגש על אקווריומי שונית, אנו יכולים לעשות את שניהם. אנו גם נדאג שכל תושבי הטנק יהיו תואמים זה לזה, לגודל האקווריום ולציוד בו. אנו יכולים להציע ייעוץ לגבי הציוד הטוב ביותר ולמצוא את העסקה הטובה ביותר. נדון באיזה סוג ציוד ותושבים נחוצים, או מבוקשים, ונעשה כמיטב יכולתנו להתאים גם לתקציב הלקוח וגם לציפיותיו מהתוצר המוגמר.

אנו בדרך כלל מבקרים במיקום הלקוח ארבעה ימים בשבוע בתהליך ההפעלה, ופעם או פעמיים בשבוע לאחר מכן. אנו ננקה כל פילטרים או ציוד אחר, נאכיל דגים, נצפה היטב בבריאות הדגים, נטפל באלמוגים, נחתוך כל מקרואולוגיה במיכל, נבדוק את איכות המים וננקה זכוכית על בסיס קבוע.

במהלך ההפעלה נצא ולקבל את הציוד והיצורים, כך שהלקוח לא צריך לעשות שום דבר פרט להגדרת החשבון הראשוני בחנות המקומית, או לספק את כרטיס האשראי להזמנות באינטרנט. השירות שלנו יכול לשמש למגוון צרכים, מאלה שמעולם לא עשו זאת בעבר וזקוקים לעזרה צעד אחר צעד ועד למישהו שהוא מומחה, אך אין לו זמן לעשות הכל. אנו נגיד ללקוחותינו את האמת ולא ניתן להם לקבל משהו שלא ישגשג בסביבת הטנקים הספציפית שלהם.

סיכום ניתוח שוק

למרות שהשוק המיידי שלנו הוא חברים ומשפחה, השוק הפוטנציאלי לטווח הארוך הוא עסקים ביוג'ין. אנו מסתכלים בסופו של דבר על שני סוגים של משרדים:

חברי לשכת המסחר.
משרדי אוניברסיטת אורגון.
בנוסף, השארנו מקום ל"אחרים "כמו חדרי בית ספר, חלקם בתים פרטיים ועסקים שאינם חברים בלשכת המסחר.

פילוח שוק

למרות שהשוק המיידי שלנו הוא חברים ומשפחה, השוק הפוטנציאלי לטווח הארוך הוא עסקים ביוג'ין. אנו מסתכלים בסופו של דבר על שני סוגים של משרדים:

חברי לשכת המסחר.
משרדי אוניברסיטת אורגון.
בנוסף, השארנו מקום ל"אחרים "כמו חדרי בית ספר, חלקם בתים פרטיים ועסקים שאינם חברים בלשכת המסחר.

Photo by Andreas L on Pexels.com

אסטרטגיית פלח שוק יעד

אין לנו יכולת מיידית לשרת יותר מלקוח אחד או שניים בהתחלה. לעתיד המיידי אנו מתמקדים לחלוטין בלקוחות מפה לאוזן, נגישים דרך חברים ובני משפחה. אנו עוברים לשכת המסחר ככלי שיווקי בהמשך, כאשר אנו זקוקים למכירות רבות יותר.

ניתוח עסקי שירות


תחזוקה ועיצוב של אקווריומים הם מטבעם עסק קטן יותר ומלא מתחרים בודדים קטנים. ביוג'ין, שתי חנויות אקווריום מציעות שירותים אלה, אך רק אחת מהן אפילו טורחת לפרסם בדפי זהב בספר הטלפונים הראשי.

דפוסי תחרות וקנייה

כמובן שיש תחרות – תמיד יש – אבל אנחנו לא רואים בתחרות גורם מגביל בעסקי התחביבים הקטנים האלה, כי אנחנו מתמקדים קודם כל בחברים ובמשפחה ועלינו לשמור על יכולת נמוכה כדי להיות נאמנים למטרות הבסיס שלנו.

סיכום אסטרטגיה ויישום

המפתח לאסטרטגיה שלי הוא שמירה על אחיזה ברורה ביעדים הבסיסיים. אני רוצה שהעסק הזה יהיה עסק במשרה חלקית שיספק דמי כיס וביטחון שילדים אחרים בתיכון מקבלים על ידי עבודות חלקיות פחות מעניינות. אני רוצה את הסיפוק להרוויח כסף עצמי, אבל אוהב את עסק האקווריום ורוצה למקד אותו במה שאני אוהב.

לכן יש לי יכולת מוגבלת ואבנה לאט ובזהירות, עם לקוח חבר ומשפחה אחד מלכתחילה, ועבר בזהירות רבה לשלושה לקוחות רק מאוחר יותר כשיש לי הרשאות נהיגה.

Photo by Ryutaro Tsukata on Pexels.com

קצה תחרותי

בעסק הזה, להיות צעיר וסטודנט טוב, הוא יתרון תחרותי. כשאני צריך לייצר לקוחות חדשים, אנשים יתייחסו באופן חיובי לאדם צעיר שעובד בעסק שלה.
ידע חשוב מאוד. אני לוקח את הזמן לדעת על מה אני מדבר, במיוחד לגבי ההשפעה הסביבתית של תחביב האקווריום.
הדגש הסביבתי הוא יוצא דופן, ומהווה גם יתרון תחרותי. אנשים רבים יעדיפו לעבוד עם ספק אקווריומים רגיש לסביבה.

אסטרטגיה שיווקית

התחל תחילה עם חברים וחברות משפחתיות בהן אוכל ליצור אתר שיא ורשומות.
עבור לאט, מפה לאוזן, לכמה אתרים נוספים שנבחרו בקפידה שאוכל לשרת ברמה איכותית מאוד.
מנוף על לשכת המסחר והיתרון התחרותי שלי, כדי לשווק באמצעות שיחות אישיות ואירועים לשכתיים.

אסטרטגיית מכירות


המכירה שלנו תתבסס לחלוטין על מפה לאוזן. אנו נבנה את האתר לעתיד. בהמשך, ברגע שנרגיש בטוחים להפעיל יותר עסקים, ההצטרפות ללשכת המסחר תספיק. יכולנו להשתתף בכמה מההתכנסויות שלהם, לקבל פורום מדי פעם ולבנות עסקים נוספים בדרך זו.

תחזית מכירה

אנו נישאר עם לקוח יחיד במהלך השנה הראשונה לפני שנרחיב בעתיד. עלינו לבסס היסטוריה עם לקוח אחד, ועלינו גם לשמור על האילוצים בעסק זה כעסק תחביב יחיד.

מאמרים אחרונים

ניווט מהיר